1) What´s in it for me?
Inden du opstarter en SMS kundeklub, SMS service, hverver medlemmer m.v. så spørg dig selv… Hvad har mine kunder ud af at tilmelde sig min SMS kundeklub? Du skal med andre ord sætte dig ind i, hvordan dine kunder vil tage imod dit SMS tiltag og hvad der giver dem værdi, så de tilmelder sig hos dig.
2) Undgå at spamme dine kunder
En SMS kundeklub virker! Derfor kan det være fristende at udsende mange sms-kampagner. Men gør du det, vil du opleve, at kunderne framelder sig kundeklubben. Brug derfor din sunde fornuft og udsend max. 1-2 sms kampagner hver anden uge.
3) Forstyr mindst muligt
Undgå at udsende sms på tidspunkter, hvor dine beskeder forstyrrer mere end de gavner. Udsend ikke sms’er om natten eller senere end kl. 21. Undgå også at ramme ulvetimen, hvor familierne er i gang med at putte børnene osv. Kort sagt tænk over, hvornår du udsender dine sms kampagner.
4) Reminder sms
Har du tidligere udsendt en sms kampagne med et godt tilbud, der gælder en bestemt dag, kan det være effektivt at udsende en reminder sms på selve dagen, hvor du påminder kunderne om det aktuelle tilbud med videre igen.
5) Gode udsendelsesdatoer
Der er dage, hvor dine kunder har flere penge til rådighed end ellers. Det kan f.eks. være dagene omkring udbetaling af løn, når der kommer børnepenge, eller når der udbetales overskydende skat o.l.
I skrivende stund udbetales der børnebidrag i Danmark på følgende datoer: 20. januar, 20. april, 20. juli og 20. oktober.
6) Husk at hverve nye medlemmer
Husk at oplyse alle dine kunder om SMS kundeklubben. Fortæl om fordelene: at kunden modtager relevante nyheder og særlige medlemstilbud, at tilmelding er gratis osv. Nævn også, at kunden altid kan afmelde sig igen. Husk at informere dit personale om SMS kundeklubben, så alle medarbejdere forstår klubbens formål, og hvorfor det er vigtigt at få nye medlemmer.
7) Få flere medlemmer med konkurrencer
Konkurrencer er et stærkt middel til at tiltrække medlemmer til kundeklubben. Udlod en præmie, f.eks. med en værdi af 200-300 kr, som kunderne kan vinde, hvis de bliver medlem af SMS kundeklubben.